luni, 12 martie 2012

Tort cu capsuni

Adelina a dorit un tort fara ciocolata si frisca ....dar cu multe capsune....Deci am facut o crema de lapte si un jeleu de capsuni pentru umplutura.Dar pe deasupra i-am adaugat un pic de frisca totusi !!!!!!!
Pentru blat :
-5 oua 
-50 ml ulei
-50 ml apa rece
-200 gr zahar
-200 gr faina
-jumatate plic de praf de copt.

Am folosit reteta mea de blat de cacao de aici .
Pentru crema:
-300 lapte
-100 gr zahar
-3oo frisca lichida
-un plic de gelatina (10 gr )
-esenta de vanilie

Pentru jeleu:
-400 gr de capsune
-200 gr de zahar

Deci blatul e facut dupa reteta de mai sus....l-am lasat la racit si apoi l-am taiat in 3 foi.Dar eu am folosit numai 2 foi ,altfel iesea prea inalt.Apoi am facut crema.Am pus laptele cu zaharul la fiert,am adaugat un fir de sare si i-am dat un clocot .Gelatina am inmuiat-o,apoi topit-o si am adaugat-o peste lapte.Separat am batut frisca cu esenta de vanilie.
Dupa ce laptele s-a intarit,am amestecat cu frisca batuta. 
Am spalat capsunele ,le-am taiat cubulete si le-am pus cu zaharul la fiert la foc mare.Dupa ce zeama a scazut si s-a legat,am dat deoparte.Ar fi trebuit sa las mai mult la racit....dar eu m-am grabit si de asta nu se vede frumos delineat !!!!!

    
Eu aveam ramasa de la eclere putina ciocolata topita,am adaugat apa si i-am tras un clocot.Asa ca am obtinut un sirop de ciocolata cu care am insiropat blatul....dar mergea foarte bine si neinsiropat.
Am luat o foaie de blat,am insiropat-o,am adaugat jumatate din crema si am turnat jeleul.(Dar cum era caldut,mi-a topit putin crema si nu s-a asezat in strat frumos :(((.....)
                                
Apoi am adaugat cealalta parte de crema si i-am pus capacul (si asta insiropat putin....dar asta e un optional ...).In sfarsit l-am dat la frigider....
Pentru decor am folosit capsune taiate in jumatati trecute printr-o gelatina slaba,ca sa nu se oxideze.L-am imbracat cu 200 ml de frisca ,batuta bine,capsunele pe deasupra si .....asta-i tortul.!!!!

Deci cum va spune-am nu se vede stratul de jeleu....dar va asigur ca este ....:)))
Si cu asta va doresc  POFTA BUNA !!!! Mai ales ca se apropie  sezonul capsunelor....si vor fi mai dulci  ...nu numai parfumate ....








4 comentarii:

  1. Capsunile sant printre preferatele mele, arata foarte bine !

    RăspundețiȘtergere
  2. Waaaw, as vrea sa salvez reteta undeva. Cu siguranta am sa fac un astfel de tort.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmm, ce delicios arata! O combinatie perfecta de capsuni+crema de lapte+aluat cu cacao+frisca... Mmmm...
    Te pup draga mea Petronela!

    RăspundețiȘtergere