luni, 19 decembrie 2011

Galuste cu prune congelate

Mie mi-a venit asa,o pofta de .....galuste cu prune...si cum de asta vara le-am congelat special pentru galuste...iata-le !!!Aluatul e cel clasic cu cartofi (sau fiecare il face cum stie )dar noutatea pentru mine,e ca se pun prunele congelate.Da ,ati citit bine,...si cu ocazia asta multumesc Cristinei de la Cristina@s Blog...datorita ei ,mi-am pus prune la congelat,ca sa ma pot bucura de galuste acum,iarna.
Am fiert vreo 5 cartofi potriviti,dupa ce s-au racit i-am curatat si i-am dat pe razatoare.Am adaugat 2 oua,o mana de zahar,putina sare si faina pana a iesit un aluat potrivit.
Am pus apa cu sare la fiert,am scos prunele din congelator si am inceput sa fac galustele.



Ca sa nu-mi intre multa faina la aluat si sa iasa tari,am facut galustele cu mana uda,ca la chiftele si apoi le-am dat prin faina...

Se lucreaza repejor ca sa nu se dezghete prunele.Cand apa fierbe,se pun galustele la fiert.se amesteca incetisor cu o lingura de lemn,pentru a nu le rupe si a nu se lipi de fundul cratitei.Cand au venit deasupra apei,se micsoreaza focul si se mai lasa cateva minute.
Cand au fost fierte le-am  scos din oala cu o spumiera si le-am trecut prin unt topit....
Nu le-am mai trecut prin pesmet prajit cu scortisoara...am vrut sa simt gustul prunelor....si le-am mancat cu unt ca pe coltunasi ....
Va doresc pofta buna daca le veti incerca !!!!

8 comentarii:

  1. nici nu-mi credeam ca ies si cu prune congelate...bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite la congelatul prunelor nu m-am gandit!Cred ca sunt la fel de bune ca cele proaspete!

    RăspundețiȘtergere
  3. O idee geniala... si ce delicatese la aceasta vrema!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce pofta ne faci, Petronela!
    Bune de tot, galustele cu prune!

    In alta ordine de idei, am gasit azi un comentariu lasat de tine, in urma cu mai mult timp, comentariu pe care nu l-am observat atunci...scuze...:)...Era vorba de Medjugorje...Da, am fost acolo de doua ori...E un loc ABSOLUT DEOSEBIT! Pot sa spun ca la Medjugorje viata mea a intrat parca pe alt drum, parca am intrat intr-o altfel de intelegere a vietii...A fost minunat! Daca se iveste ocazia, nu ezita! O sa fie o bucurie a sufletului!
    Te imbratisez cu drag! Sarbatori binecuvantate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca am mai spus-o.. nu am mancat niciodata galusti cu prune.. Poate din cauza ca nu mananc galustile din supa.. si fac cumva o asociere de .. nume. Arata foarte bine galustile tale. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Sant exact ca galustele cu prune proaspete....deci de pus prune la congelat...:))).Draga Simona tie iti plac coltunasii???Asa date prin unt fierbinte,sant exact ca,coltunasii cu prune...mama mea facea si coltunasi cu visine...
    Va multumesc de comentarii,va pup si va doresc mult spor la bucatarit,caci saptamana asta e nevoie!!!!

    RăspundețiȘtergere